  • Data: 2003-09-26 12:53:32
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Sep 2003, Lesio wrote:

    >+ proszę o podanie jakiegoś linka do stron gdzie
    >+ mógłbym przeczytać jak, ile i czy w ogóle powinienem
    >+ zapłacic podatek od spadku.

    Jakbyś mógł najpierw zajrzeć do ostatnich postów na .prawo
    (tak do dwu tygodni wstecz) - to sprawa spadków była
    wałkowana razy kilka. Najpierw postępowanie spadkowe
    trzeba zrobić - masz już je ?
    [...]
    >+ testamentu, oprócz mnie prawo do dziedziczenia ma również żona (wdowa)
    >+ ojca...

    ...AFAIK połowa dla żony, połowa dla dzieci.
    Samochód był *ojca* czy *rodziców* ? I nieważne na
    kogo zarejestrowany, tylko z czyjego majątku kupiony !
    Bo jak rodziców - to pół jest żony, a drugie pół
    dzieli się jak wyżej - 1/4 zostanie dla dzieci.
    AFAIR, żeby nie było (piszę "z głowy czyli z niczego") :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)