    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od spadku
    Date: Mon, 3 Jun 2002 13:58:32 +0200

    Użytkownik Adam P. <a...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adcnhh$4dn$...@n...gazeta.pl...
    > Witam!
    > Proszę o uświadomienie mnie w takiej kwestii:
    > W spadku po zmarlym krewnym zostało mieszkanie do którego prawo ma 3
    > spadkobiorców. Osoby te chcą od razu darować mi to mieszkanie ( ja nie
    jestem
    > spadkobiorca ). Pytanie moje jest następujące:
    > - Czy te osoby zapłacą podatek za spadek ( kazdy z nich ma prawo do 1/3
    > mieszkania) i w jakiej wysokości ?
    > - W jakiej wysokosci ja zaplace podatek za tą darowizne ?
    >
    > pozdr
    > Adam

    Ach, te spadki :)
    To niestety nie jest takie proste. Czy jest przeprowadzone postępowanie
    spadkowe? Musisz w Sądzie przeprowadzić postępowanie spadkowe jeżeli tego
    nie zrobiłeś. Krewni nie mogą Ci dać czegoś jeżeli tego jeszcze nie nabyli
    (na drodze spadku). Po uprawomocnieniu się wyroku składasz go wraz z
    odpowiednimi drukami do US. Twoi krewni dokonują darowizny na Ciebie. Trzeba
    zapłacić podatek od spadku i darowizny.
    Ile to zalezy od wartości mieszkania, a ta z kolei jest określana w
    zalezności czy mieszkanie jest spółdzielcze, własnościowe, hipoteczne itp.
    Zależy tez od tego do jakiej grupy pokrewieństwa zaliczani sa krewni. Np.
    inaczej brat-siostra, inaczej wujek.
    Ogólnie możesz założyć, że wszystko wyniesie kilka tysięcy złotych. Np. dla
    mieszkania spółdzielczego w Krakowie o pow. 65m2 wyszło ponad 5000 zł.

    pozdrawiam
    WS

    http://www.gazeta.pl/usenet/