  • Data: 2010-08-24 09:12:23
    Temat: Re: podatek od dywidendy od spółki zagranicznej
    Od: "Marzena" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (...) Ale nie rozumiem pewnych rzeczy dlaczego od kwoty 35E odliczasz stawkę
    15%
    > jeśli zapłaciłaś 25% (red odprowadzono za ciebie we Francji). Możesz
    > rozpisać krok po kroku obliczenia podatku w Polsce i ile zapłaciłaś w
    > końcu
    > podatku w Polsce bo tego nie rozumiem.
    > A czy te umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania to są takie same dla
    > Francji i Węgier i gdzie można je znaleść w internecie.
    (...)

    To 15% wzięło się z informacji uzyskanej w Krajowej Informacji Podatkowej. W
    ramach unikania podwójnEgo opadatkowania można odliczyć co najwyzej właśnie
    15%, niezależnie od tego, że we Francji odprowadzono 25%. Wartość zarówno
    dywidendy jak i zapłaconego podatku za granica trzeba oczywiście przeliczyć
    na złotówki - zgodnie z kursem NBP z dnia poprzedzajacego wpływ na konto.
    Podejrzewam, że z Węgrami jest tak samo, ale na Twoim miejscu - upewniłabym
    się.
    W Twoim przypadku sytuację komplikuje fakt, że działo się to w ubiegłym
    roku. Oznacza to, że do 30 kwietnia powinnaś była złożyć PIT-36,
    uwzględniający te dochody z zagranicy. Teraz czeka Cię korekta i odkręcenie
    tego rozliczenia, które złożyłaś w tym roku. Mnie to czeka dopiero na
    wiosnę. Śledztwo przeprowadziałm dlatego, żeby mieć pewność, ze nie muszę
    płacić żadnych zaliczek juz teraz.
    Najlepiej zadzwoń na Krajową Informację Podatkową (numer telefonu: 801 055
    055 lub z komórki: 22 330 03 30).
    Marzena