    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek liniowy zgłaszać corocznie?
    Date: Sun, 9 Jan 2005 19:44:45 +0100

    JFRad wrote:
    > Czy jeżeli wybrałem i zgłosiłem deklarację o zdecydowaniu się
    > w roku poprzednim na podatek liniowy 19% to muszę na ten rok taki
    > akces złożyć ponownie?
    >
    > Jak dotychczas nie złożyłem na ten rok ponownie. I co?
    >
    > Pozdrawiam
    > J.K

    A pamiętasz dlaczego składałeś takie oświadczenie
    w poprzednim roku?
    Przypomnij sobie ten przepis, który zmusił Cię
    do złożenia stosownego oświadczenia w ubiegłym roku i
    przeczytaj ust 4 tego przepisu.

    Art 9a.2. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób
    opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności
    gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c.
    W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku
    podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego
    sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna
    prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej
    w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego
    dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak
    niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.
    [...]
    4. Wybór sposobu opodatkowania dokonany
    w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, dotyczy
    również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie
    do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi
    w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu
    skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania
    lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub
    oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania
    określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.