  • Data: 2005-09-19 19:02:45
    Temat: Re: podatek katastralny - Tusk i PO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Sep 2005, Minimex wrote:

    > Dla jednego stare żelazko z "duszą" ma wartość materialną dla innego to kupa
    > złomu.

    Słusznie.
    I "wartość rynkowa" to jest tyle za ile można sprzedać - ktoś będzie
    chciał DAĆ tyle. Srpawdzalne na allegro na przykład ;)

    > Co prawda nie jest to dobry przykład ponieważ jest ono odtwarzalne.
    > Ale pojęcie "dobra rzadkiego" też jest względne.

    Powiedzmy iż jakoś się zgodzimy :)

    > Jestem daleki od wprowadzania następnych podatków. Jeżeli większość (która
    > zawsze ma siłę ale nie koniecznie rację)

    No to zgoda.
    Ja też jestem przeciw - na początek IMO należałoby skasować te podatki
    które są "trudne w obsłudze" oraz te które mają niską hm... "wydajność"
    (czyli wiele pracy wymaga ich ściągnięcie - tak po stronie podatników
    jak i aparatu).
    Wszystkie dywagacje dotyczą planowanego podatku katastralnego.
    Należałoby napisać: katastrofalnego, bo ma same wady :|
    Zalety są IMO populistyczne... już widzę "rzetelną wycenę" tych
    pałaców o których się trąbi.

    > zgodzi się na to trudno.

    ...ano.

    > Mam dość płacenia podatków na urzędników, których pazerność nie zna granic.
    > A sami widzimy, że są w stanie stworzyć następne dziesiątki a nawet setki
    > ministerstw, departamentów po to tylko aby sobie udowodnić, że są potrzebni.

    Akurat mam z biblioteki książkę A.Krawczuka "Siedmiu przeciw Tebom"
    - historyczno/historyczno przygodowa (tj. rozdział z wątkiem i rozdział
    z danymi historycznymi, poprzeplatane) - i wychodzi na to że "bogate
    w złoto Mykeny" (podobnoż w starożytności zwrot potoczny, tak jak dziś
    powiedzmy "krezus") upadły na tej zasadzie długo przed naszą erą.
    Zjedli ich barbarzyńcy - sprawność mieli lepszą (z braku podatków)
    a okoliczna ludność wolała niewolę niż podatkową wolność Myken :>
    Nic nowego pod Słońcem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)