  • Data: 2007-05-31 12:02:48
    Temat: Re: początek DG/spis z natury i inne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 May 2007, m...@i...pl wrote:

    > Witam,
    > Zaczynam DG i czeka mnie spis z natury. Poniewaz firma zajmować się
    > będzie wysyłką towarów przez internet nie posiadam specjalnego
    > wyposażenia i środków.
    >
    > Spis środków trwałych - tutaj najchętniej wpisałabym tylko towary,
    > które bedę konfekcjonować i sprzedawać.

    Ekhm... chyba trochę czytania Cię czeka ;)
    Wiesz co to są *srodki trwałe*?
    I napisz jakie rozliczenie będziesz stosować, bo z Twojego opisu
    wynika jakbyś do PK (pełnej księgowości) startowała, co z brakiem
    ścisłości w opisach nie pasuje.
    Na KPiR nie ma potrzeby robienia remanentu ST.
    Zakłada się jedynie ewidencję (ST lub łączną SToWNiP) i tam
    ujmuje wg "zasad".
    Oczywiście zakazu robienia spisu z natury ST też nie ma (tyle, że
    dokumentem księgowym to on nie jest).

    I na pewno TOWARY w jednej przegródce (księgowej) z ST nie leżą!
    Owszem, remanent początkowy materiałów i towarów jest obowiązkowy.

    pzdr, Gotfryd