  • Data: 2011-01-30 17:20:43
    Temat: Re: "płatność gotówką na FV" a przelew - przedpłata
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 30 Jan 2011 13:56:39 +0100, kermu <s...@i...net.pl> wrote:

    >Rozumiem, że gdybym w umowie określił sposób płatności jako przedpłata,
    >w momencie wpłynięcia środków na konto, byłbym zobowiązany do
    >wystawienia FV ?
    Mam wrazenie ze wiele razy bylo - szukaj w archiwum :)

    Faktura VAT dotyczy pewnego zdarzenia w tym wypadku swiadczenia pewnej
    uslugi. Jej oplacenie lub nie oraz metoda oplacenia jest sprawa
    wtorna. Fakture VAT masz wystawic poniewaz swiadczysz usluge.

    Metoda rozliczenia w ogóle nie musi znajdować się na fakturze.
    Ja stosuję "przelew-zapłacono" jeśli istotnie zapłacono :)

    >Więc dokonanie przedpłaty na konto nie skutkuje koniecznością
    >wystawienia FV gdyż klient mógł pomyłkowo dokonać nadpłaty.
    Nie pojmuję :)

    WAM