eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipłatnik- wysylka z innego kompa › Re: płatnik- wysylka z innego kompa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatnik- wysylka z innego kompa
    Date: Fri, 6 Jan 2006 11:18:10 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 81
    Message-ID: <1...@o...pl>
    References: <dphat6$d2b$1@news.onet.pl> <dphenh$460$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: z...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: ebk113.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1136542607 14629 83.22.200.113 (6 Jan 2006 10:16:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jan 2006 10:16:47 +0000 (UTC)
    X-User: herbinek
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:152914
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 4 sty o godzinie 22:29, na pl.soc.prawo.podatki, DooMiniK
    napisał(a):


    > 1/ Utworzyć na dysku katalog np. Platnik, tam wgrać bazę płatnika (będzie
    > to prawdopodobnie plik .mdb, znajdujący się w katalogu Płatnika w podkatalogu
    > Baza


    Tylko po co - przecież na drugim komputerze z dostępem do internetu jest
    juz Płatnik.


    > 2/ Zainstalować Płatnika w wersji tej samej (nie niższej), lub nowszej
    > (od 2 stycznia 2005 dostępna jest aktualizacja do wersji F, jednak spokojnie
    > można wysłać wersją E). W czasie instalacji nie tworzyć nowej bazy danych,
    > tylko wskazać tą, którą skopiowaliśmy


    Bez sensu - instalacja jest zbędna w omawianym przypadku.


    > W czasie instalacji:
    > - zostaniemy poproszeni o hasło do bazy danych (jest inne, niż administratora i
    zakładane
    > przy pierwszej instalacji i tworzeniu bazy danych płatnika;


    A co stoi na przeszkodzie by mieć jedno i to samo hasło /do uruchomienia
    płatnika i do bazy danych/?


    > Teraz kolejna sprawa - aby zbyt łatwo po zdobyciu bazy danych (odzykanie nawet
    > z bazy MDB hasła jest dość proste przy obecnej mocy obliczeniowej komputerów),
    > należy wprowadzić do Płatnika certyfikat wydany przez ZUS dla danego płatnika
    > (czyli zdobyć plik typu decyzja_51.wxx i zarejestrować w systemie).
    > Dodatkowo należy pobrać z zewnętrznego (nadrzędnnego)
    > centrum certyfikacji (Unizeto, jest na stronie) nowy CN-ZEW.


    Po kiego grzyba tak utrudniasz rzeczy proste jak cep?
    Importować wnioski, certyfikaty .... walnij se w łeb -
    informatyku-teoretyku.



    > Teoretycznie system jest gotowy... Po stworzeniu dokumentów można je wysłać,
    > ale trzeba mieć (na dyskietce najlepiej) klucz prywatny, który otrzymano podczas
    > tworzenia wniosku W03

    Ale widac po tym dobitnie - masz BLADE żeby nie powiedzieć że praktyczne
    zerowe doświadczenie. Klucz prywatny jest *ZAWSZE*!!!! na dystkietce -
    punkty rejestracji tylko na tym nośniku nagrywają potwierdzenie, Płatnik
    nei odczyta klucza prywatnego z napędu DVD, CD, CD-RW, DVD-RW a ni z dysku.
    twardego.


    Do pytającego:
    spraw jest praktycznie prosta, wystarczy zrobić kilka kroków:
    1. skopiować na przenośny nośnik bazę z Płatnika używanego na komputerze
    który stracił dostęp do internetu.
    2. Na komputerze który posiada dostęp do internetu i zainstalowanego
    płatnika, zmienić TYMCZASOWO nazwe jego bazy na np. XXX.mdb
    3. Skopiować z przenośnego nośnika bazę do katalogu gdzie była 'pierwotna'
    baza na komputerze z dostępem do internetu
    4. Uruchomić płatnika - hasło będzie potrzebne to które jest w systemie,
    czyli z komputera z internetem. hasło do bazy musi podać ten co stracił
    dostęp do komputera
    5. Nie potrzeba wgrywać, importować żadnych certyfikatów, wniosków ani
    potwierdzeń, co pseudo-informatycy tutaj sugerują - ponieważ *WSZYSTKO*
    to zawarte jest w bazie danych !!!

    Generalnie - sprawa jest banalnie prosta.

    PS. nie zapomnij tylko po zakończeniu tej operacji 'odkręcić' procedury -
    postępuj od końca do początku po prostu i - wtedy wszystko powróci do
    pierwotnych ustawień.


    --
    Herbi
    06-01-2006 11:18:03

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1