    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: placic podatek czy nie placic
    Date: Tue, 5 Dec 2006 10:04:53 +0100

    On Mon, 4 Dec 2006, witek wrote:

    > Jaka delegacja.
    > Zobacz kto niby tą delegację wystawia i kto za nią płaci.

    O ile dobrze doczytałem: klub sportowy, w ramach realizacji celów
    statutowych, które to cele ów sędzia w ramach przyjazdu wypełnia.

    > Czyli jak ja przyjadę do ciebie i na papierku wypiszę sobie delegację (jako
    > sędzia, osoba fizyczna zakładając, że bez DG), a ty mi dasz za to gotówkę do
    > ręki i zatrzymasz sobie papierek to nie jest to wg. ciebie przychód?

    Jeśli przyjedziesz jako do:
    - przedsiębiorcy, w roli mojego zleceniobiorcy (nie pamiętam czy była
    interpretacja MF czy wyrok NSA ale któreś było :))
    - osoby prawnej lub "innej instytucji" wykonując cele statutowe tejże
    osoby albo instytucji

    ...to oczywiście (nie jest przychodem).
    Patrzę na to tak: to *KLUB* kupuję sędziemu bilety, żeby on mógł
    przyjechać na mecz. A że zleca owemóż sędziemu żeby poszedł do kasy
    i sam je zabrał bo tak prościej... :)
    Dodatkowo sądzę że "dieta" w rozumieniu takim jak "dieta" przy
    delegacji pracowniczej precyzyjnie wypełnia warunek "podróży osoby
    nie będącej pracownikiem" z art.21.1.16.b, jeśli mam rozumieć
    że o to Ci chodziło (ale mi raczej idzie o delegację w rozumieniu
    "rozliczenie kosztów podróży")
    Przypomnę że nie chcesz przyjechać do mnie jako OF w roli
    osobistego gościa, lecz do stowarzyszenia czy czym tam taki
    klub jest.

    Niby co, wzywa Cię Wysoki Sąd w roli świadka na drugi koniec kraju,
    występujesz o zwrot kosztów (a WS przyznaje) - i mówisz że ów zwrot
    będziesz musiał doliczyć do dochodów?
    Coś mi nie pasuje ;)

    > Czyżbyś został drugim Kołodką?

    Hm... jesteś pewien że ja??? :)
    BTW: tak, zakładałem że idzie o zwrot kosztów a nie wynagrodzenie
    które ktoś nazwie sobie "dieta" :)

    pzdr, Gotfryd