  • Data: 2003-01-21 20:18:17
    Temat: Re: pit 37 - odliczenia
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał > wKF:
    > 1. a kto ma tą notę wystawić: mąż czy żona ?? ;) Bo o ile nie było
    > ostatnio zmiany - to rozp.ds.f-r VAT nie dopuszcza wystawniania
    > not korygujących przez wystawcę faktury...

    Re: Problem nowy i b. interesujący :-)

    > 2. zajrzałem, nie znalazłem :(, ale wydawało mi się że gdzieś
    > widziałem interpretację z powołaniem przepisów, wskazującą
    > że korekta nie może "zmieniać realnie istniejącego podmiotu
    > na inny realnie istniejący podmiot". A tu by to miało miejsce...

    Re:Zgoda- logiczne. Ale w wykazie niedozwolonych zmian nie ma takiego
    ograniczenia (znów ktoś przespał) :-)

    W sprawie-temacie rozpoczynającym wątek jest wyrok NSA z 12 stycznia 1999
    r (sygn. akt III SA 2903/97) opublikowany w ONSA 1999/4/137. Z wyroku tego
    wynika, żę wystawienie na nazwisko jednego z małżonków faktur nie pozbawiało
    drugiego małżonka prawa do odliczenia od jego dochodu, jeśli wydatkowana
    kwota pochodziła z majątku wspólnego. Oczywiście oboje muszą mieć prawo do
    odliczenia. Sprawa dotyczyła oczywiście pomocy naukowych - konkretnie
    komputera.
    Relacji podatnik - US formalnie to nie zmienia, ale jakiś argument do
    rozmowy jest (typu : mało jeszcze pani(panu) decyzji obalił NSA?).
    Nie znam uzasadnienia wyroku, ale ciekawe jak NSA wybrnął z problemu
    indywidualnego charakteru tej ulgi.
    AR