  • Data: 2002-12-28 22:17:29
    Temat: Re: pierwszy PIT 5 w roku - za grudzień czy wcale??
    Od: "Sark" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:auku47$5nr$1@news.tpi.pl...
    > Co zrobić jeśli cały rok byłyu straty a dopiero w grudniu zysk
    podlegający
    > podatkowi.

    Czyli przez cały rok nie składałes PIT-5 bo nie musiałeś, dochód
    podlegajacy opodakowaniu pojawił sie dopiero w grudniu więc za grudzień
    żadnego PIT-5 nie wystawiasz i nie opłacasz podatku do 20 stycznia tylko
    rozlicasz to w PITcie rocznym np. PIT-32

    > To wystawić PIT 5 za grudzień czy wcale nie wystawiać w tym roku.
    Ne "wystawiać" ;)

    > A co sie z tym wiąże - w PICIE za 2002 zaznaczyć pole: PODATNIK SKŁADAŁ
    > DEKLARACJE PIT5??

    IMO tak bo byłeś do składania takiego druczka ale wyszo tak ze nie musiałeś
    (zgos\dnie z którymś tam punktem orynacji podatkowej)

    > I jeszcze:
    >
    > rozumiem że jak w listopadzie wyszło ze mam np. XXX PLN zysku, z czego
    > wychodzi X podatku, ale po odjęciu zdrowotnego opłaconego od początku
    roku
    > do skarbowego nic nie zostaje.

    Jezeli tak to nic

    > Więc jakby jeszcze nie powstaje ten obowiązek podatkowy - to składać tego
    > PIT5 czy nie??

    No przecież napisałem wyżej że nie !! ;)))

    Sark

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!