  • Data: 2006-02-08 03:15:00
    Temat: Re: odliczenie internetu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Agnieszka wrote:

    > Od 6 lat mieszkak 200km od miejsca stałego zameldowania bez meldunku tutaj i
    > rozliczam się zawsze w miejscu stałego meldunku bo tak mi powiedzieli w
    > miejscu pracy.
    Źle ci powiedzieli.

    Niedawno podpisywałam umowe o pracę i też peoszono mnie o
    > podanie US tam gdzie mam stały meldunek.

    No to ktoś kolejny niedouczony.

    > Są jakieś podstawy prawne do tego abym roziczała się w US właściwym dla
    > obecnego miejsca zamieszkania? Bo we wszystkich PITach mam wskazany US tam
    > gdzie jestem zameldowana na stałe i tamten adres mam wpisany.

    Cała ustawa o podatku dochodowym.
    Gdzie byś nie spojrzała wszędzie jest termin miejsce zamieszkania, i
    chyba ani razu nie pada zwrot miejsce zameldowania.

    Choćby:

    Art. 39. 1. W terminie do końca lutego roku następującego po roku
    podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w
    przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani
    przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik
    urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika...

    Rozdział 8.
    ZEZNANIA PODATKOWE
    Art. 45. 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty) w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po roku podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    1b. Urzędem skarbowym, o którym mowa w ust. 1 i 1a, jest urząd skarbowy
    właściwy według miejsca zamieszkania podatnika w ostatnim dniu roku
    podatkowego, a gdy zamieszkanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    ustało przed tym dniem -według ostatniego miejsca zamieszkania na jej
    terytorium, z zastrzeżeniem ust. 7.

    Jak się już rozliczałaś tam gdzie jesteś zameldowana, to się już tam
    rozlicz.
    Po prostu US traktuje cię tak jakbyś tam mieszkała.

    W tym roku możesz naprostować swojego pracodawcę, a do US tam gdzie
    mieszkasz wysłać NIP-3 z wpisanym właściwym adresem zamieszkania i tam
    możesz się rozliczyć za 2006 rok.

    Jak tego nie zrobisz, to po prostu US potraktuje cię tak jakbyś
    mieszkała tam gdzie jesteś zameldowana.

    Jakieś tam sankcje są, ale US za bardzo się nie szarpie jak podatek jes
    zapłacony