eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście › Re: obliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście
  • Data: 2010-05-04 19:56:36
    Temat: Re: obliczenie zaliczki na pod. doch od działaności wykonywanej osobiście
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hrpqua$ikj$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam!
    > Jestem tłumaczem i wykonuję usługi m. in. dla sądów, policji itd. Zgpdnie
    > z ustawą o podatku dochodowym os osób fizycznych jest to działalność
    > wykonywana osobiście (nie w ramach DG).

    Jest to umowa o dzielo, czy umowa zlecenie?

    > W obliczeniach uwzględniana jest kwota wolna od podatku ( z mojej analizy
    > wynika, że nie)

    Nie jest,
    Uwzglednisz ja dopiero w rozliczeniu rocznym.

    > Czy odnośnie kup istnieją jakieś miesięczne lub roczne limity kwotowe?

    Nie.

    > Czy potrącane są jakieś skłdki na ZUS (wydaje mi się, że nie)

    Zalezy - jesli umowa o dzielo, to nie, a jesli zlecenie, to juz zalezy od
    tego, ile masz lat i czy studiujesz lub uczysz sie, czy pracujesz jeszcze
    gdzies i ile tam zarabiasz, czy moze jestes emerytem, itp.

    Pozdrawiam
    SDD