eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest? › Re: nowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest?
  • Data: 2003-03-03 23:49:18
    Temat: Re: nowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Jan 2003, Sławomir Dąbrowski wrote:

    >+ Użytkownik Galis <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ > >> Za grudzien obowiazuje stawka 7,75% i do 15 stycznia (dla firm z
    >+ > >> pracownikami) rozlicza sie w zusie skladki za grudzien (nie wazne
    >+ > >> kiedy dostaje pracownik wyplate czy w grudniu czy w styczniu.
    [...]
    >+ > Według mnie to jest jasne, stawka 8% wchodzi w życie od 1.01.2003 roku
    [...]
    >+ Nieśmiało zwrócę Ci uwagę, że zarówno w podatku dochodowym jak i zusie
    >+ wypłaty wyngrodzeń rozliczane są kasowo,

    Możesz objaśnić co oznacza "kasowe rozliczanie w ZUSie" ??
    Bo zaliczenie w KUP/odliczenie w PIT - to tak.

    >+ a więc od wypłaty za grudzień
    >+ wypłaconej w styczniu zaliczkę na podatek oraz składki zus odprowadza się
    >+ dopiero w lutym. Zatem na jakiej podstawie stawki można stosować
    >+ "memoriałowo"?

    Sugerujesz że minimalna płaca i inne takie też "działają wstecz", tzn.
    z tytułu wypłaty w styczniu należy podnieść *grudniową* pensję ?? :O !

    IMHO naliczenie ZUSu ("ile wynosi") i zaliczenie go (w KUP/cokolwiek)
    to dwie różne sprawy. Ilu obecnych jest jeszcze przeciwnego zdania ?

    pzdr, Gotfryd