  • Data: 2011-04-08 11:15:43
    Temat: Re: nowe rozliczenia vatu unijnego?
    Od: "my way" <y...@n...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cyklista" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Otrzymałem informację od firmy z Uk (astra zeneca), że od 1 kwietnia
    weszły zmiany. Oni do tej pory wystawiali normalne faktury vat, towar
    przychodził z magazynu w polsce a siedziba firmy to UK. Teraz będą
    przysyłać z vatem 0 jak dla dostaw unijnych, towar dalej będzie
    pochodził z magazynów w polsce.

    Czy to prawda że takie zmiany weszły w życie i sam mam sobie naliczać
    vat od dostaw, oraz że nie muszę składać vat-ue bo to jest transakcja
    krajowa?
    ---------------------

    Witam,
    do 31 marca br., zgodnie z art.17 ust.2, jeżeli dokonywałeś zakupu towarów
    od podatnika, który nie posiadał siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub
    stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium RP, ale naliczył na
    fakturze nasz Vat należny, nie miałeś obowiązku rozliczać Vat należnego. Od
    1 kwietnia, w związku ze zmianą ww. przepisu, transakcja zakupu towarów od
    takiego kontrahenta powoduje, że na Tobie spoczywa obowiązek rozliczenia Vat
    należnego. Czyli wystawiasz fakturę wewnętrzną, naliczasz Vat należny i -
    jeśli masz do tego prawo - odliczasz go.

    Pozdrawiam
    my way