  • Data: 2004-12-02 16:43:33
    Temat: Re: nota korygująca VAT a kwestia KUP i VAT
    Od: "Plissken" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy faktura + nota mogą stanowić wpis będący KUP i czy przysługuje prawo
    > odliczenia naliczonego na fakturze VAT

    IMHO smierdzi to bardzo, bo note korygujaca wystawia sie na drobne bledy
    formalne danych dot. nabywcy, np. przekrecenie liter w nazwie, blad w
    numerze domu, blad w numerze NIP. Nota korygujaca nie mozna zamienic jednego
    podmiotu na inny. Ja bym to odrzucil.

    > podkreślam, że nie miało miejsce "przekręcenie nazwy", ale skorygowanie
    notą
    > błędnego podania nabywcy. Jednego nabywcę (NIE prowadzącego DG), jego
    adres i
    > NIP zastąpiono FIRMĄ innego nabywcy, z jego własnym NIP-em.

    Patrz wyzej, IMHO to jest podkladanie sie inspektorowi US/UKS.

    > sprawa dotyczy kilkuset złotych do uratowania przed włożeniem w paszczę
    > urzędowi skarbowemu

    Albo odwrotnie, ile US zarobi na takiej "oszczednosci".

    pozdrawiam,

    Plissken