eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinieodpłatne świadczenia otrzymane od osoby z I i II grupy podatkowej › Re: nieodpłatne świadczenia otrzymane od osoby z I i II grupy podatkowej
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieodpłatne świadczenia otrzymane od osoby z I i II grupy podatkowej
    Date: Sat, 6 May 2006 10:12:37 +0200

    On Thu, 4 May 2006, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pierwsze słyszę :)

    > Sam byłbym ciekaw co do "przypadku ogólnego".

    Ponieważ z maila na priv (uprzejmie proszę NIE na priv, ja naprawdę
    doradcą nie jestem) wynika że mogłem zostać źle zrozumiany - to
    raz jeszcze: *nie znam* takiego *zwolnienia* dla przypadku ogólnego!!!

    Podatek się NALEŻY, nie pisałem jakobym uważał że się NIE NALEŻY.

    W odróżnieniu od świadczeń rzeczowych oraz praw majątkowych, kiedy toto
    nazywa się "darowizna", objęte jest innym podatkiem, wyłączone z podatku
    dochodowego i JEST kwota zwolnienia - dla świadczeń o innym charakterze
    (upraszczając - mających formę "usługi") zwolnienia ogólnego AFAIK NIE
    MA!!!

    Podatek się IMO należy i IMHO protesty i zażalenia do US nic nie dają.

    Reklamacje trzeba składać na Wiejską w W-wie - a ile różnych
    partii i rządów było przy władzy nikt nie uznał za stosowne wprowadzić
    zwolnienia dla "usług o małej wartości świadczonych nieodpłatnie".

    Oczywiście taki postawienie sprawy (że podatek się należy) kłóci
    się z publicznie prowadzonymi (przez rzeczone władze i partie)
    rozważaniach np. o ulgach podatkowych dla "budujących systemem
    gospodarczym którym rodzina pomaga postawić dom" :>
    Ale co ja poradzę...
    Z przepisu mi wychodzi ze "podatek ma być". I już.

    Że przypomnę:

    > Są takie wyłączenia w przypadkach szczegółowych: powiedzmy co do
    > użyczenia nieruchomości, świadczeń na rzecz DG itp

    ...ale nie znam "zasady ogólnej".
    Ktoś zna, przyznać się?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd