    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niekompletny komputer a odliczanie kosztów
    Date: Sat, 31 Jan 2004 08:37:05 +0100

    On Sat, 31 Jan 2004, masuro wrote:
    [...]
    >+ > osobna WNiP.
    >+
    >+ Czy to będzie głupie, jeśli zapytam co oznacza skrót WNiP?

    WartościNiematerialne*i*Prawne, czyli osobna kategoria
    podlegająca jak wiesz amortyzacji - no i jak trzeba
    podkreślić że to *nie* ŚrodkiTtrwałe... :)

    >+ przy okazji "M$"? :-) (minister finansów?)

    A to spotykane tu i ówdzie określenie PewnegoUlubionego
    PrzedsiębiorstwaPrawdopodobnieBędącegoMonopolistąAle
    NieChodzi*o*TPSA :)
    Wzięło się pewnie ze skuteczności w kasowaniu "$" :)
    Chodzi o producenta systemu Windows !

    [...]
    >+ to jest logiczne i układa się w całość, ale ja te rzeczy już
    >+ zakupiłam w zeszłym roku (po kawałku co miesiąc) i było
    >+ kupowane po jednej sztuce, a komputer jeszcze z tego się nie
    >+ zmontował,

    No to niestety... Jak to był towar handlowy to "wleciał
    w przychód" przy remanencie.

    >+ więc proszę o wstrzelenie się z wyjaśnieniami w
    >+ poniższy schemat:
    >+ 1.marzec - zakupiłam część do komputera który jest w trakcie
    >+ "budowy"
    >+ 2. Wydatek wpisałam w marcu w "inne wydatki",
    >+ (czy miałam prawo wpisać to w wydatki, a jeśli tak, to w
    >+ którą grupę wydatków)

    Nie - "ST w budowie" nie podlega pod KUP.
    Chyba że "miałaś zamiar sprzedać", wtedy można popatrzeć
    na to jako na "produkcję w toku" ('plan sprzedaży komputera')
    bądź towary handlowe ('plan sprzedaży częsci'). Sądząc
    z opisu to w to drugie nie wierzę :) - czy to były JEDYNE
    kupione częsci ? W to pierwsze też nie bardzo, bo tylko
    desperat składa PCta "do sprzedaży" cały rok :]

    >+ 3. kolejny miesiąc - kolejne zakupy do powstającego powoli
    >+ komputera. Tak samo są wpisane w koszta w kolumnie inne
    >+ wydatki
    >+ 4.koniec roku - komputer jeszcze nie złożony, więc nie może
    >+ być wliczony w koszta uzyskania przychodu - tak?
    >+ 5....ale zakup kolejnych części był wliczony w koszta w
    >+ miesiącach zakupu, jako zakup na potrzeby własne firmy.
    >+ ... i co teraz zrobić? krok po kroku...

    Hm...
    Zaproponuj sama, może grupa skomentuje :]
    Mi się wydaje że 'normalnie': korekta wszystkich deklaracji,
    dopłata zaliczki z odsetkami, wyjaśnienie że nie wiedziałaś
    ale już wiesz :] więc korygujesz - i czynny żal z podkreśleniem
    że zaległości już są zapłacone !
    Niemniej... jakby jednak to był "towar" lub "produkcja" - to
    w remanencie musi być wykazana. "Doliczy się" efektywnie do dochodu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)