    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: net-biznes i DG - pare watpliwosci ;-)
    Date: Tue, 12 Dec 2006 23:20:06 +0000 (UTC)

    <d...@l...net> napisal(a):
    > Jak zapisac do KPiR zatem taka sytuacje:
    >
    > - w ciagu miesiaca uzytkownicy dokonuja wplat via przelew dajmy na to
    > na kwote 1000zl.
    > - platnoscipl odciagaja sobie 50zl prowizji
    > - przyjmijmy ze 4 osoby z 20 wplacajacyh chca rachunki na laczna kwote
    > 200zl.

    Jeśli to są osoby, które wpłaciły przez SMS - spuszczasz je na drzewo
    i każesz 'rachunku' szukać na fakturze za ich telefon komórkowy, ew.
    na fakturze za zakup zdrapki doładowującej. :) W końcu oni płacą
    OPERATOROWI, a nie Tobie. Kupują usługę "SMS premium" u operatora.

    Jeśli zapłaciły zaś przelewem - wystawiasz im rachunki lub faktury.
    ALE jeśli to osoby fizyczne, to możesz mieć obowiązek stosowania kasy
    fiskalnej. Tutaj to jest temat na książkę. Generalnie to jakbyś się
    zamierzał za to zabrać, to idź do jakiegoś biura rachunkowego i niech
    się tym za Ciebie zajmą...

    > - platnosci pl przelewaja mi na koncu miesiaca na moje konto kwote 950,
    > dostaje do tego fakturke na koszta prowizji 50zl i zestawienie
    > transakcji uzytkownikow.

    Wystawiasz PAYBACKowi fakturę na 950 zł. To jest Twój przychód.
    Podejrzewam, że tak to jest realizowane. Alternatywnie, to wystawiasz
    fakturę PAYBACKowi na 1000, a oni Tobie na 50 i dokonujecie
    kompensacji należności, ale wątpię żeby to tak komplikowali :)

    Przeczytałeś w ogóle to:
    http://www.platnosci.pl/download/platnosci_sms_premi
    um.pdf ?

    > Jak takie cos rozliczyc? Co moze byc dowodem ksiegowym?

    Zależy, czy do VAT, czy KPiR ;-)
    --
    Samotnik