    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nazwa firmy
    Date: Tue, 16 Mar 2004 11:17:41 +0100

    On Sun, 14 Mar 2004, Jaroslaw Druzbinski wrote:
    [...]
    >+ Zakładam, że działalność prowadzona jest w miejscu zamieszkania. Podając
    >+ imię i nazwisko wraz z adresem udostępniam publicznie dane osobowe.

    To tylko "przy okazji".

    >+ A ja nie chce aby moje dane osobowe były publicznie udostępnione. Jak to się ma
    >+ do ustawy o ochronie danych osobowych ?

    Nijak. Ustawa przewiduje publikację danych "o ile przewidziano
    w innych ustawach" (co zrozumiałe).
    Jest co nieco celów dla których taką ochronę się uchyla.
    Bezpieczeństwo obrotu jest takim celem - IMO słusznie, wyobrażasz
    sobie taki klinik:
    - kontrahent nie płaci
    - chcesz go podać do sądu (cywilnego)
    - sąd: "poproszę o dane pozwanego"
    - ty idziesz do kontrahenta, a on: "a ja nie chce aby moje dane osobowe
    były dostępne".
    ?

    Pakując się w dowolną imprezę, taką jak:
    - prowadzenie DG
    - posiadanie nieruchomości (swoją drogą, ilu to [współ]właścicieli
    nie chce sobie zdać sprawę iż ustawodawca przewidział, że
    jak komuś przechodzącego obok ich płota dachówka spadnie
    na głowę to MUSZĄ mieć możliwość wysunięcia roszczeń - nawet
    jeśli NIE CHCĄ postępowania karnego !)
    - niektóre zawody i stanowiska, dajmy na to - "kierownik budowy"

    ...zgadzasz się z góry i bezdyskusyjnie na ujawnienie twoich danych
    *w celach związanych z owym "wpakowaniem się"* :)
    Z faktu że prowadzisz firmę nie wynika że wolno ci przysyłać "osobisty
    spam" (mowa o "papierze"). Ale na adres firmy - jak najbardziej.
    Jak zakładasz firmę w domu to twoja sprawa: zakazu nie ma,
    ale *przymusu* też nie ;)

    >+ A może na fakturach wystarczy nazwa działalności adres i NIP.

    Na fakturach ? hm...; Jak umiesz wykazać że kontrahentowi
    (np. w umowie) ujawniłeś wszystkie dane to chyba "dobrych obyczajów
    kupieckich" (to z dekretu marszałka Piłsudzkiego, tak ? i obowiązuje,
    tak ?) nie naruszysz ? :)
    Tyle że później będzie dylemat na grupie: "bo on mi podał na
    fakturze co innego w polu 'nazwa' niż na umowie" ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)