  • Data: 2006-05-08 15:37:13
    Temat: Re: nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym ?!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 May 2006, Karollp wrote:

    > zamawiającemu u którego bedzie wykonana. Do chwili obecnej pozwany nie
    > przedstawiła dokumentów, że zamontował tą stolarkę u zamawiającego dlatego
    > też ponosi odpowiedzialność materialną do wysokości jej wartości względem
    > powoda. Ponieważ nie zwrócił materiałów lub ich równowartości, powód żada
    > zapłaty jej równowartości. W tym stanie rzeczy roszczenie jest zasadne
    > dokumentem uzasadnione."

    > Stolarka jest fizycznie zamontowana, mozna do niej podejść,
    > dotknąć jej, wejść przez montowane drzwi itp. itd.
    [...]
    [...]

    Zaznaczam że nie jestem prawnikiem.
    Ale na .prawo widziałem opis postępowania (tj. nazwę - nie pamiętam
    jak to dokładnie się nazywa) w którym sąd wydaje NAKAZ wydania
    dokumentu: jak rozumiem w twoim przypadku chodzi o dokument poświadczający
    że stolarka JEST wydana klientowi.
    Powiem że dowody IMO nigdy nie zawadzą - czyli ja bym się starał jakoś
    (dyskretnie ? ;)) zebrać dowody materialne że stolarka tam JEST
    i wystosować żądanie poświadczenia tego faktu.
    Tak sobie luzem gdybam: "domagam się wydania protokołu odbioru lub
    protokołu przekazania zamontowanej stolarki bez potwierdzenia
    odioru prac w terminie [hm... 7?] dni od daty otrzymania niniejszego
    pisma; w przeciwnym przypadku wystąpię z pozwem o sądowe stwierdzenie
    faktu wydania"... czy jak by to po prawniczemu miało być (o ile
    pamiętam przy postępowaniu cywilnym PRZED wniesieniem pozwu/wniosku/
    cokolwiek musi być złożone pisemmne, potwierdzone wezwanie dla
    strony - nie dam głowy, ale tak mi dzwoni...).
    Pytałeś na .prawo?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)