  • Data: 2002-08-06 08:06:25
    Temat: Re: nadpłata VAT
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Stefan napisał:
    > Witam
    >
    > Prowadzę działalność gosp i mam nadpłatę VAT za ub. rok na dość
    > sporą sumę, czy ktoś może mi powiedzieć, czy istnieje jakiś sposób
    > na jego "wyciągnięcie", słyszałem że można rozliczać nadpłacony VAT
    > z podatkiem od wynagrodzeń, czy to prawda?
    Zaraz, zaraz. Czy to aby napweno nadpłata?
    Nadpłata jest wtedy, gdy wpłacisz więcej niz zadeklarowałeś.

    Swoja drogą, jak może byc nadpłata lub nadyżka VAT "za ubiegły rok"?
    VAT nie rozlicza sie rocznie. Może być nadpłata za grudzień, luty czy
    kwiecień, ale nigdy za rok 2001.
    Nie skompensowałes sobie nadwyzki VAT w nastepnych miesiącach?
    Na jakie stawki sprzedajesz i z czego owa "nadpłata", o ile to jest
    nadpłata, wynika?
    Jeżeli po prostu dużo kupowałes towarów (nie ŚT), materiałów i usług a
    mało sprzedawałes, ale na 22%, to nie masz szans na żaden zwrot.
    Co by nie było, nadwyżka VAT naliczonego, o ile nie masz prawa do
    zwrotu, przechodzi na następne miesiące. A więc nie masz nadwyżki za
    rok 2001 a za czerwiec lub lipiec (jeśli juz go zamknąłeś) tego roku.

    Napisz trochę jaśniej, bo podejrzewam że własnie o nadwyżke chodzi a
    nie o nadpłatę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk