eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkimoje pierwsze rozliczenie roczne -- bardzo Was proszę o poradę › Re: moje pierwsze rozliczenie roczne -- bardzo Was proszę o pora...
    From: ela <e...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moje pierwsze rozliczenie roczne -- bardzo Was proszę o pora...
    Date: 10 Jan 2004 10:30:41 GMT

    > Witam Wszystkich
    > Dawno tu nie zaglądałem. Teraz jestem i od razu mam prośbę o poradę osoby
    > rozeznanej dobrze w temacie podatków bądź mającej podobną sytuację jak ja.
    > Oto pokrótce moja sytuacja:
    > W tamtym roku w styczniu sprowadziłem siędo Poznania z Lublina gdzie
    > skończyłem studia. W poznaniu znalazłem pracę i od 1 lutego zacząłem
    > pracować. Podałem adres tymczasowego zamieszkania ( takie miałem ) no i
    > oczywiście miejsce zamieszkania stałego. Zapisałem siędo Wielkopolskiej kasy
    > chorych ( na adres tymczasowy). Teraz też wiem że moje składki ( podatek )
> [...]
    Ale napociłeś się w tej pisaninie.A wygląda to tak.Jeżeli w zakładzie w Poznaniu
    podałeś swój adres poznański to zakład pracy wysłał Pit-11 do US w
    Poznaniu.Składając Pit roczny składasz go pod adres zamieszkania stałego lub
    ostatniego adresu.W tym wypadku będzie to Poznań.Natomiast Pit-8b,który otrzymałeś z
    Lublina ujmujesz w łącznym rozliczeniu.Nie możesz składać dwóch Pitów.Natomiast
    poinformuj US w Lublinie w formie pisemnej ,że dokonałeś rozliczenie łączne US w
    Poznaniu podając adres tego urzędu.Widzisz jakie to proste.Jakbyś podał do zakładu
    pracy swój adres stałego zameldowania to PIT-11 wysłany został by do
    Lublina.Pracodawca składa zawsze PIT-4 w miejscu swojej siedziby,a Pit-11 wysyła pod
    adres US według miejsca zamieszkania podatnika.I tak podatki idą do jednego worka.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>