    From: "Paweł Pilas v...@o...pl" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: leasing i wykup, jak to jest :-)
    Date: 29 Aug 2003 17:37:42 +0200

    Czy jest taka mozliwosc, ze przy wykupie
    > EFL (bo tu mam leasing) EFL przekaze za ta skromna kwote wykupu
    > (pare stowek) samochod mi - jako osobie prywatnej
    Tak ale tylko dla umów zawartych przed 2001 r
    ? Wtedy place tylko
    > 2% wartosci wozu w US i moge go normalnie sprzedac...
    tak jest

    > Bo normalnie to EFL przekaze go mojej firmie wiec firma przy sprzedazy
    > bedzie musiala wystawic FV na kwote za ktora bedzie sprzedawac woz
    > (vide 10 tys) - i trzeba bedzie odprowadzic od tej kwoty vat, dochodowy
    > etc..
    W zasadzie tak ale i niekoniecznie. Można np: zakupić samochód na firmę ale nie
    przyjmować go na listę środków trwałych ale jako towar handlowy i sprzedać go
    np o 100 zł drożej - i już omineliśmy zamiary fiskusa.
    > Czy w tym pierwszym wypadku tkwi wlasnie cala przyjemnosc leasingu,
    Już niestety nie ale tak było.
    Natomiast cała przyjemność z leasingu polega na tym, że możemy zaplanować sobie
    koszty np:
    1) za listopad wychodzi nam dochód, zaliczkę na podatek doch. trzeba zapłacić w
    podwójnej wysokości - co możemy zrobić - kupić sobie np: samochód i wpłacić
    tyle ile mamy dochodu - od tej chwili zbijamy dochód do zera i nie płacimy nic
    2)Drugi przypadek to moment w którym przechodzimy na II lub III próg podatkowy,
    analogicznie do wcześniejszej wskazówki wykonujemy czynności i pa pa II-gi czy
    III-ci progu.
    Ale najleprze jest księgowanie, przychodzi FV wrzucamy w koszty i tyle.Żadnych
    amortyzacji, środków trwałych a i jak nawet komornik zastuka do dzwi(nie życzę
    nikomy - ale się zdaża) to nie ma prawa nawet dotknąć - bo to nie nasze

    Pozdrawiam
    Paweł Pilas v...@o...pl