  • Data: 2003-04-10 14:31:12
    Temat: Re: leasing i wykup, jak to jest :-)
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Piszac to miałem na uwadze głównie doświadczenie. Tak się składa, że
    zajmuję
    > sie leaisingiem i kilenci, którzy wykupują samochody "na nazwisko",
    mimo iż
    > otrzymują fv vat od leasingodawcy płacą PCC.

    A nie muszą, a nawet nie powinni.
    Polecam lekturę ustawy o PCC

    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej
    jedna ze stron z tytułu dokonania tej czynności
    na podstawie odrębnych przepisów jest
    opodatkowana podatkiem od towarów i usług
    lub jest zwolniona od tego podatku.

    > Ponieważ wykupujesz na nazwisko (np. Jan Kowalski) i samochód jest
    Twój
    > I jak kupujesz u dealera prywatnie na Jan Kowalski, to też jest PCC?
    >
    > Ciekawe pytanie. Nia mam pojęcia jak jest wówczas.

    No właśnie nie ma PCC
    (chyba, że dealer nie jest VATowcem,
    co jest niezwykle mało prawdopodobne)

    > Mam nadzieję, ze nie wprowadziłem nikogo w błąd.

    A to nie wiem :-)