eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT: kupno-sprzedaz towaru poza Polska a platnosci krajowe. › Re: kupno-sprzedaz towaru poza Polska a platnosci krajowe.
    From: "jot.be" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kupno-sprzedaz towaru poza Polska a platnosci krajowe.
    Date: Mon, 14 Mar 2005 12:43:47 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@qg124.internetdsl.tpnet.pl

    > żadne pośrednictwo tylko zwykły handel
    > a ponieważ transakcja ( czyli przeniesienie prawa własności towaru)
    > następuje poza obszarem celnym UE ( bo jak pisałeś to właśnie druga
    polska
    > firma dokonuje odprawy celnej) , w tym wypadku nie podlega przepisom
    prawa
    > polskiego w zakresie "ograniczonego obowiązku podatkowego" - tłumacząc
    na
    > polski wystawiasz najzwyklejszą fakturę, bez zabawy w te bajerki z vatem
    ,
    > bo vatu nie ma i już

> [...]

    Jeśli to ta druga firma odprawia to masz rację.Nie wczytałem się.
    Ale odprawa tego w ten sposób w Polsce to karkołomne zajęcie będzie :o).

    Poza tym ostateczny odbiorca odbierając to własny transportem będzie miał
    własciwie nieograniczony dostęp do dokumentów handlowych wystawianych
    przez firmę ukraińską, bo musi jakiś ichniejszy dokumnet eksportowy
    dotaszczyć
    do granicy.

    pozdr