    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kupno, sprzedaz a podatek vat
    Date: Sat, 9 Jan 2010 01:06:00 +0100

    On Fri, 8 Jan 2010, Przemek wrote:

    > No to co mowisz podwaza to w co uwierzylem.. uwierzylem, ze skoro moj
    > samochod po 2.5roku mozna przyjac (majac skale 5 lat) w polowie
    > "swojej wartosci" (ze ST) sluzyl mi sprzedazy opodatkowanej a w
    > polowie sprzedazy zwolnionej (ta jednorazowa akcja typu 'sprzedajemy
    > auto") - wiec polowe vatu tryeba oddac
    > Ale jak piszesz do ustalenia jaki % VATu moge a jaki nie odliczyc
    > sluzy stosunek sprzedazy rocznej vaotej do lacznej!!!

    Skąd Ty wziąłeś stosunek SPRZEDAŻY (jak rozumiem - wartości sprzedaży)?

    Ani słowa na ten temat nie pisałem!
    Pisałem o OKRESIE.

    OKRES jest liczony W LATACH, a nie w miesiącach (i nie w dniach ani
    godzinach). Napisałem tyle i tylko tyle.

    > Rodzi sie wiec kolejne pytanie:
    > Sprzedaje auto za te 15 kola.. przychodu ze sprzedazy "vatowej" mialem
    > w roku np 400tys PLN

    Bez znaczenia.

    Tyle, że albo jest to proporcja 40/60 albo 60/40, nie widziałem
    możliwości, żeby było to - jak pisałeś - 50% kwoty do zwrotu.
    Sprzedasz jednego dnia, zwracasz 60%, sprzedasz następnego dnia,
    zwracasz już tylko 40% :) (jak odpowiednio dobierzesz dni, i NIE,
    ja NIE podejmuję się interpretacji JAK wyznaczyć granicę - jedyne
    co mi wynika "mniej więcej na pewno", to że jednostką miary jest
    ROK, zawsze CAŁY ROK).

    > (rozpoczynam DG.. dla mnie to nowe..)

    Znaczy pułapki w ustawach :), tudzież postach grupowiczów.
    Co mnie dziwi, to że nikt nie prostował - napisałem wyraźnie, że
    "za każdy rok 1/5". Nic, ale to NIC nie pisałem o proporcji
    wartości sprzedaży - wyłącznie "okres służenia"!

    pzdr, Gotfryd