  • Data: 2006-12-02 10:16:41
    Temat: Re: ksiegowanie polisy samochodowej
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612012208060.1196@athlon64...
    > Tak BTW: brzoskwiinia nie raczyła napisać o jakie rozliczanie (PK/KPiR)
    > chodzi. Bo do KPiR zapisy nie są dość oczywiste, z zasad rozporządzenia
    > (o KPiR) wynika "punktowe" ujmowanie kosztu i był podawany raz czasu na
    > grupie wyrok NSA który stwierdził że kosztów ogólnych podatnik
    > rozliczający
    > się na KPiR dzielić na okresy nie musi.

    http://www.gofin.pl/6,262,1304,68517.html?PHPSESSID=
    dc1cf81aef380a011106239e411f259a

    nie wiem tylko czy od 1.01 się to nie zmieni
    w pdop się (chyba) niestety zmieniło
    15. 4d. Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z
    przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia. Jeżeli koszty te dotyczą
    okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest możliwe określenie, jaka
    ich część dotyczy danego roku podatkowego, w takim przypadku stanowią koszty
    uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą.

    miałam wątpliwości, w związku z fragmentem "a nie jest możliwe
    okreslenie...." ale po przeczytaniu uzasadnienia projektu zmian opadły mi
    rece :) oto fragment:

    "W miejsce dotychczasowych przepisów dotyczących tzw. rozliczenia wydatków w
    czasie, w celu uniknięcia kontrowersji z nimi związanych, dokonano podziału
    kosztów na bezpośrednie i pośrednie, przy czym zasadą jest rozliczenie
    kosztów bezpośrednich w roku, w którym zostaną osiągnięte związane z nimi
    przychody, zaś koszty pośrednie byłyby rozliczone w roku ich poniesienia. W
    przypadku kosztów pośrednich wprowadzono wymóg rozliczania ich
    proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą"

    a może ktos mnie sprostuje, może jednak źle odczytuję te zmiany?

    pozdrawiam