  • Data: 2003-03-01 09:41:06
    Temat: Re: kredyt na zakup gruntu pod inwestycje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 1 Mar 2003, walfal wrote:

    >+ Dnia 01-03-2003 09:50, Użytkownik Maja napisał:
    >+ >>Witam
    >+ >>Staram sie o kredyt na zakup gruntu pod budowe magazynu. Zastanawiam sie
    >+ >>czy rata odsetkowa od tego kredytu moze byc kup?
    [...]
    >+ Do momentu zakupu a właściwie do momentu wprowadzenia zakupionego gruntu do
    >+ ewidencji środków trwałych wszelkie wydatki,

    Ermhm... tego...
    Gruntu ? Do ewidencji ŚRODKÓW TRWAŁYCH ??

    Jakoś tak zdawało mi się że istnieje wyłączenie gruntów
    z ogólnych zasad wliczania w KUP (np. art. 22c UoPDoOF),
    z wyłączeniem gruntów stanowiących "towar handlowy"
    oczywiście ("jeśli obrót...stanowi przedmiot DG").

    >+ w tym również odsetki od
    >+ kredytu podwyższają wartość ewidencyjną. Potem to już KUP.

    Siedziałem cicho, bo nie mam pojęcia czy jakoś specjalnie
    traktować kredyt wzięty "na zakup ziemi" i *w ogóle*
    kredyt "na zakup środków trwałych i innych takich".

    Na zdrowy rozum to kredyt jest wzięty "w celu osiagnięcia
    przychodu" i nie jest oczywiste którą złotówkę wpakujesz
    w budynek, którą w grunt a którą na zapłacenie rachunku
    bądź podatku - może jakbś podatku lub wynagrodzenia płacić
    nie musiał to kredyt "na coś tam" nie byłby potrzebny ?
    Inaczej mówiąc - kredyt idzie na podatki a grunt
    lub ST kupujesz z własnych pieniędzy ? ;)

    Ale ponieważ nie wiem czy jakieś pułapki w moim
    rozumowaniu nie ma - to poczekam na wypowiedzi :), niemniej
    przeciwko gruntom w EŚT (w dzisiejszym stanie prawnym)
    będę się buntował !

    pzdr, Gotfryd