eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty rozpoczęcia DG › Re: koszty rozpoczęcia DG
  • Data: 2002-10-11 21:22:03
    Temat: Re: koszty rozpoczęcia DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 11 Oct 2002, PO wrote:

    >+ > Ustal sam ze sobą czy te wydatki sa udokumentowane czy nie ;),
    >+ > bo do ksiag to się wpisuje dokumenty księgowe (do KPiR
    >+ > wg rozp. o KPiR - czytałeś ?? - i np. "wpłata na poczcie" takim
    >+ > dokumentem *jest*).
    >+
    >+ ok, to w takim razie czy dowód wpłaty na poczet wpisu do ewidencji DG jest
    >+ dokumentem księgowym,

    Formalnie w rozp. jest "opłat pocztowych i bankowych", ale
    myślę że kwit wpłaty do kasy US/UM też ujdzie. Zresztą poczekamy
    na komentarz Maddy (do pytania czy *zbędny* DW jest dopuszczalny
    - bo to chyba nie jest oczywiste :[)

    >+ pomimo że wystawiony został na mnie jako osobę
    >+ prywatną i zdarzenie powstało przed faktycznym rozpoczęciem DG, ale właśnie
    >+ na rzecz jej rozpoczęcia?

    Sądzę że już widziałeś odpowiedzi :)

    Tak dla porządku - nie wiem czy jesteś świadom - to również:
    - towary handlowe możesz mieć "sprzed DG", kupione "na siebie"
    (niestety - VATu się odliczyć *nie da* !) i stan remanentu
    początkowego wpisujesz jako 1. pozycję w KPiR !
    Formalnie rzecz biorąc - jest to obowiązek ! (i możesz mieć
    wpis: remanent początkowy: wartość 0)
    - środki trwałe takoż - i wpisujesz "na stan".

    >+ nie wiem czy dobrze rozumuję, ale wg mnie nie chodzi (wyłącznie) o to czy
    >+ można dokumentację potwierdzającą koszty określić jako dokumenty księgowe,
    >+ ale chyba przede wszystkim o to czy dany koszt można uznać jako KUP - i o to
    >+ właśnie pytałem :)

    No to wiesz, że jako rzeczono "trudno o lepiej uzasadniony KUP" :)

    >+ > >+ aaaaaaaaa, i jeszcze do tego podstawę prawną, plizzzzzzz :))
    >+ >
    >+ > To zapodaj nam podstawę prawną na bazie której bedziesz
    >+ > wliczał w koszt np. telefon firmowy, to my też coś wymyślimy ;)
    >+ > (coś sugeruję, niewątpliwie :))
    >+
    >+ mogę wliczać to w koszt na podstawie tego, iż nie znalazło się w ust. 1 art.
    >+ 23 ustawy o podatku dochodowym i służy bezpośrednio uzyskiwaniu dochodu.
    >+ ale czy w ten sam sposób podejśc można do kosztów, o których pisałem
    >+ wcześniej? przecież w momencie poniesienia tych kosztów nie prowadziłem
    >+ jeszcze DG!

    A tam napisali że trzeba prowadzić ? ;) Czy że wystarczy żeby było
    "w celu..." ?
    -:)

    Tak BTW: zdaniem co poniektórych (z Mady na czele, AFAIR) koszt
    można 'uznać' w dowolnej chwili "po".
    Co prawda są ewidentne wyjątki (towar handlowy należy wpisać
    do ewidencji 'natychmiast' - inna sprawa, czy to oznacza
    uznanie go za KUP[1]), ale prawdę mówiąc przeciwwskazań
    'w zakresie roku' (dla podatku dochodowego oczywiście !)
    nie widać...
    [1] - najbliższy remanent i tak go 'wyrzuca' z KUP !

    Tak z ciekawości: 'cash flow control' :) w zakresie towarów
    handlowych i remenentów już obejrzałeś ? Bo często początkujący
    (a bywa że i 'starzy') nie kojarza o co chodzi :]

    Z pozdrowieniami - Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1