    From: "Ryszard G" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszt własny
    Date: Sat, 27 Apr 2002 01:46:36 +0200

    witam

    Użytkownik "Piotr Trocewicz" <t...@c...net.pl> napisał w wiadomości
    news:aaavhq$cl8$1@news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich!
    > Pracuję nad własnym programem magazynowym i przeglądają produkty różnych
    > firm widzę różne rozwiązania...
    > Ciekawy jestem jak powinno wyglądać wyliczenie kosztu w takim przypadku:
    > 1. kupuję np. dżem po 1,10 x 100 szt. od Dostawcy Nr 1
    > 2. kupuję dżem (od Dostawcy Nr 2 ale ten sam towar) po 1,00 x 50 szt.
    > 3. sprzedaję na FV 40 szt. po 1,20 wg FIFO czyli koszt będzie 44,00
    > 4. otrzymuję korektę od Dostawcy Nr 1,00 x 100 (obniżenie ceny)
    >
    > Czy w takim wypadku wartość FV wg ceny zakupu powinna się zmienić ?

    > Jak jest lepiej dla księgowego ?
    IMHO wycena faktury nie może się zmienić.
    Po wpisaniu korekty, system powinien wygenerować automatycznie dodatkowy
    dokument typu "odchylenie" na różnicę w wycenie i skorygować w bieżącym
    miesiącu "koszt własny sprzedaży" ( teraz obowiązuje inna terminologia )i
    wartość zapasów, w części dotyczącej towarów już sprzedanych, bo przecież
    twoja sprzedaż mogła być kilka miesięcy wcześniej.
    Towary będące jeszcze na stanie powinny mieć już nową cenę.

    pozdrawiam
    Ryszard G.