  • Data: 2006-02-13 21:31:46
    Temat: Re: korekta pit-4
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Feb 2006, Agnieszka Gocan wrote:

    > Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał

    > Podobno jest jakaś interpretacja ministerstwa, z której wynika, że
    > deklarcaji nie można
    > korygować tylko trzeba tę korektę doliczyć do miesiąca, w którym się ją
    > faktycznie robi.

    Co to znaczy "robi się faktycznie korektę" ?

    IMO może piszecie o dwu różnych stanach prawnych:
    - pracownikowi prawidłowo policzono wypłatę, ale błędnie naliczono
    lub wykazano podatek; płatnik okradł albo pracownika albo
    skarb państwa i IMHO powinien to skorygować
    - pracownikowi błędnie policzono wypłatę, i prawidłowo policzono
    podatek z tej błędnej wypłaty

    W tym drugim przypadku rzeczywicie nie widać podstaw do korekty: zaliczka
    należy się od wypłaconych pieniędzy...

    > Ale nie pamiętam, gdzie to było.

    Jakby kto znalazł to i uzasadnienie może by się znalazło - bylibyśmy
    mądrzejsi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)