    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputery wytworzone
    Date: Sat, 15 Feb 2003 16:50:20 +0100

    On Fri, 14 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów
    >+ amortyzacyjnych od składników majątku,
    >+ o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość początkowa,
    >+ określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł; [...]
    >+ 2. Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c, z wyłączeniem
    >+ składników wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji
    >+ środków trwałych [...]
    >+
    >+ Godfryd tlumaczyl mi kiedys, ze jest cos o zaliczaniu badz niezaliczaniu
    >+ do ST w ustawie. Kiedys bylo, ale ja teraz tego nie widze.

    Popatrz na to u góry: jeśli spełnia wymogi ŚT (>1 rok, nie jest towarem
    ani materiałem itp) oraz ma <3500 zł to czasami (>1500zł) musisz
    wpisać do EW. IMHO - możesz uznać że to wyposażenie.
    Mówiąc inaczej - *nie uznać* za ŚT.
    Takim pojęciem (niezaliczenia do ŚT) posłużył się zresztą minister:
    w "słowniczku" rozporządzenia znajdziemy:
    +++
    § 3. Określenia użyte w rozporządzeniu oznaczają:
    [...]
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych,
    ---

    >+ Wg mnie skladnkow majatku MINO ze sa ST nie wopisuje sie do ewidencji
    >+ ST zgodnie z punktem 2.

    I słusznie. Z zastrzeżeniem: *MOŻNA* nie wpisywać i traktować
    tak, jak "środki nietrwałe" :)
    Ale również można wpisać do ŚT.

    >+ Rozporzadzenie dotyczace KPiR nakazuje umieszczac je
    >+ w EW jesli ich wp jest wieksza niz 1500

    Prawda. Aczkolwiek tylko o ile nie zostały zaliczone do ŚT :)

    pzdr, Gotfryd