  • Data: 2009-11-19 13:29:09
    Temat: Re: komputer a monitory - zawsze musi być zestaw?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tadeusz pisze:

    > moja "firma" to państwowa uczelnia wyższa (specjalnie nie pisałem
    > żeby nic nie sugerować) - nie potrzebuje sztucznie nabijać żadnych
    > kosztów - to zupełnie nie o to chodzi :)
    >
    > Dzięki za informacje - przydadzą się :)
    > Jak rozumiem, jeżeli jeden monitor pracuje z kilkoma komputerami
    > stancjonarnymi/przenośnymi (podłączany do nich na przemian) to
    > może jednak stanowić samodzielny ŚT, wbrew temu co twierdzi
    > nasz dział ewidencji majątku, że nigdy tak nie może być?

    Zawsze bierze się pod uwagę stan faktyczny, bo to on ma być
    odzwierciedlony w księgach i rejestrach a nie odwrotnie.
    Nie naginamy rzeczywistości, żeby nam pasowała w księgowości (no, może
    czasem, ale zwykle dla pieniędzy ;-) )

    Zdrowy rozsądek w księgowości jest potrzebny tak samo jak gdzie indziej.
    Jeżeli nie ma spisanych reguł, ruszamy mózgiem :-)

    O ile uczelnia nie ma specjalnych ekstra wytycznych co do ewidencji
    ŚT(zapisanych w planie kont, regulaminach czy czymś podobnym), to nic
    nie stoi na przeszkodzie żeby monitor, drukarka, klawiatura i co tam
    jeszcze potrzeba były samodzielnym ŚT w ewidencji, skoro są nimi
    faktycznie.

    Monitor "wolny elektron" który jest podłączany to tu, to tam w razie
    potrzeby, jest samodzielnym środkiem trwałym bo sam jest kompletny i
    zdany o użytkowania - jego zadaniem jest zastępować chwilowo inny sprzęt
    i to zadanie spełnia samodzielnie.

    Ale przygotuj się na wojnę, znając mentalność księgowych w takich
    instytucjach, łatwiej zagiąć czasoprzestrzeń lewą ręką niż wyrwać ludzi
    z rutyny.
    Powodzenia!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl