    From: "Bax" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kolejność nr faktur
    Date: Tue, 11 Jun 2002 12:58:13 +0200

    news:555c.00000200.3d05c9d5@newsgate.onet.pl...

    > A po co spinac ? Faktura korygująca jest samodzielnym dokumentem,
    oddzielnie
    > księgowanym, na niej jest napisane do ktorej Faktury VAT jest
    wystawiona ta
    > korekta. Wiadomosc o spinaniu faktur i pisaniu wyjasnien nie byla ode
    mnie,
    > wiec musisz to czepianie skierowac do autora tamtej wiadomosci :)

    Autor wyjasnia :-) :
    - spinanie jest praktykowane, gdy brakuje podpisu na fakturze - np. gdy
    zostala wystawiona omylkowo i nie zostala dostarczona do Klienta, a
    zwyczajnie do kosza wyrzucic jej nie mozemy (bo byly juz kolejne faktury
    z kolejnymi numerami i pozniejszymi datami). Wtedy to spinamy oba
    dokuementy i opisujemy cala sytuacje, zeby zaden Inspektor sie nie
    czepial. Taka procedura nie jest nigdzie w przepisach usankcjonowana,
    ale faktura bez podpisu... nie do końca jest faktura (poza specyficznymi
    przypadkami) i chodzi w tym wypadku tylko o unikniecie dziury w
    numeracji, ktora inaczej moglaby nasuwac podejrzenia o zanizaniu
    sprzedazy.
    W omawianym przypadku nie było mowy o podpisaniu badz niepodpisaniu
    faktury. Jesli faktura była podpisana to z formalnego punktu widzenia
    NIE MOZNA jej zwrocic, a mowiac scisle taka czynnosc nie zwalnia Cie z
    obowiazku zaplaty VAT-u i podatku, a Twojego kontrahenta z obowiazku
    zaplaty, ktorego wypelnienia mozesze dochodzic przed sadem. Jesli
    wspolnie chcecie to rozwiazac to najlepiej wystawic korekte do zera -
    wowczas oryginal faktury i oryginal korekty zostaje u Twojego klienta
    (nic ci nie zwraca!), a Ty masz podpisane kopie i ksiegujesz to
    normalnie.

    Krzysztof