    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilka pytan o platnika
    Date: Thu, 6 Feb 2003 20:42:47 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Przerabialem to we wrzesniu 2002. Przy czym chodzilo o wielokrotne
    wysylanie
    > tych samych deklaracji, nie tworzylem co miesiac nowego zestawu tylko
    > dopisywalem kolejne DRA do zestawu istniejacego.
    Ja też we wrześniu. Z tym że był to zestaw zawierający te same dane za ok
    100 pracowników. identyczny i ten sam tylko kilkakrotnie wysłany.
    Pierwotne stanowisko ZUS było taki, że deklarację DRA będą się sumować,
    czyli wyjdzie niedopłata. Jednak później przysłali do tego zakładu "wykaz
    błędów" w którym raz cały zestaw był poprawny, a drugi raz cały zestaw był
    zły. I wtedy kazali mi zrobić ten sam zestaw, tylko jako korekta.

    .
    > Nigdy natomiast nie wyslalem dwoch DRA z roznymi danymi za ten sam
    miesiac.
    Tu jest ciekawa sytuacja. Wysłanie dok. RSA z tymi samymi danymi i tym samym
    numerem zamazuje poprzednie RSA, ale wysłanie RCA,RNA lud DRA nie zamazuje.

    Ja też nie mam zamiaru ryzykować. Tym bardziej, że nie swoje dane wysyłam.
    Po prostu przez przypadek ktoś wysłał, a potem jeszcze raz i jeszcze i
    jeszcze.... tak dla pewności żeby doszły :) Ale po rozmowie z ZUS w
    Warszawie okazało się że moja pani księgowa, wysyłająca 3 czy 4 razy te same
    dokumenty nie była rekordzistką. Bo niektórzy mieli na koncie po ponad 20
    takich samych wysyłek.
    No ale teraz juz przynajmniej wiem kto...

    > wielokrotne kopie tych samych dokumentow sa dla ZUSu
    > problemem.
    Jak wiele innych rzeczy, które im sprawiają problem.
    > place), wiec moge sobie pozwolic na ich 'olewanie', ale jesli sie posiada
    > pracownikow i moga wchodzic w rachube jakies wyplaty ze strony ZUSu to
    chyba
    > na Twoim miejscu jednak tworzylbym nowy zestaw za kazdym razem. Nie jest
    Tworze, tworze. tym bardziej, że jest program płacowy, który praktycznie po
    zrobieniu list tworzy sam ten zestaw.

    > duzo pracy, tylko stworz sobie odpowiedni szablon z danymi, ktore zmianie
    > nie ulegaja, ktory potem recznie mozna przekopiowywac w ramach katalogu i
    > tylko zmieniac nazwy (latwo odnalezc gdzie sa przechowywane pliki kedu).
    No ale na ręczne tworzenie nowych miesięcy jest jeszcze łatwiejszy sposób.
    Taka ikonka "kalendarzyka 1-2"w płatniku.
    > Reasumujac: moim zdaniem nic nie sa w stanie Ci za dopisywanie kolejnych
    > dokumentow do jednego zestawu zrobic,
    Nic poza wezwaniem do zrobienia korekt.
    > opoznienia ze wzgledu na koniecznosc rozliczenia Twojego konta. Troche
    > pewnie tez to zalezy od inteligencji urzednika, ktory akurat bedzie sie
    tym
    > zajmowal, a to jak wiadomo zjawisko losowe.
    Kiedyś, miałem troche wolnego czasu i jakis problem z ZUS-em, więc
    siedziałem i dzwoniłem do różnych oddziałów. Oj żeby chociaż dwie odpowiedzi
    sie pokrywały.
    Niestety, część przepisów zusowskich jak i sposobów wypełniania dokumentów
    zależy od pomysłu danej pani z zus. Tylko obawiam się że ich pomysły mogą
    się rozminąć z tym co system może poprawnie zinterpretować :(
    Tak sobie kiedys myslałem, że gdybym miał resztę tego systemu, czyli to co
    widzą panie w zusie, to na pewno pomogło by wypełniac bezbłędnie te
    dokumenty. Ot po prostu wczytałbym sobie moje dane do mojego systemu i
    sprawdził jak się zachowa reszta systemu prokomowsko-zusowskiego.

    > pozdrawiam, Marek

    Pozdrawiam również PawełJ