    From: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilka pytan o platnika
    Date: Thu, 6 Feb 2003 18:42:00 +0100

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b1tkj9$j4n$1@news.onet.pl...

    > A kiedy to przerabiałes? Bo jak ja to "przerabiałem", to musiałem wysłać
    > jeszcze raz z numer wyzszym czyli 2.

    Przerabialem to we wrzesniu 2002. Przy czym chodzilo o wielokrotne wysylanie
    tych samych deklaracji, nie tworzylem co miesiac nowego zestawu tylko
    dopisywalem kolejne DRA do zestawu istniejacego. Poniewaz wszystkie dane na
    kolejnych kopiach (zaczynalem przekaz elektroniczny w styczniu 2000, wiec
    tych najstarszych DRA byly naprawde pokazne ilosci (wiecej niz 100 szt)) -
    czasem kilkakrotnie zawieszam sie/odwieszam w trakcie trwania miesiaca, wiec
    dochodza jeszcze dokumenty rejestracyjne, kazde przeslanie dokumentow do ZUS
    powodowalo powiekszenie ilosci kopii) - byly takie same, nie bylo problemu.
    Nigdy natomiast nie wyslalem dwoch DRA z roznymi danymi za ten sam miesiac.

    > Ja bym tak nie ryzykował, a to z powodu o ktorym pisałem wyżej. A jeżeli
    > będę miał plik ze zgłoszeniami, to też mogę tylko do niego dopisywać nowe
    > osoby i wszystkie wysyłać? Jesteś tego pewien Marku?

    Nie wiem, bo ja nie mam pracownikow, wiec moze dlatego nie 'czepili' sie
    tego u mnie, ja dopisywalem do tego samego pliku KEDU kolejne swoje
    ZUA/ZFA/ZWUA/ZWPA. Generalnie jednak w obecnym stanie systemu
    informatycznego wielokrotne kopie tych samych dokumentow sa dla ZUSu
    problemem. Ja od ZUSu nic nie chce i nic nie potrzebuje (chorobowego im nie
    place), wiec moge sobie pozwolic na ich 'olewanie', ale jesli sie posiada
    pracownikow i moga wchodzic w rachube jakies wyplaty ze strony ZUSu to chyba
    na Twoim miejscu jednak tworzylbym nowy zestaw za kazdym razem. Nie jest to
    duzo pracy, tylko stworz sobie odpowiedni szablon z danymi, ktore zmianie
    nie ulegaja, ktory potem recznie mozna przekopiowywac w ramach katalogu i
    tylko zmieniac nazwy (latwo odnalezc gdzie sa przechowywane pliki kedu).

    Reasumujac: moim zdaniem nic nie sa w stanie Ci za dopisywanie kolejnych
    dokumentow do jednego zestawu zrobic, natomiast jesli przyjdzie Ci wyciagac
    od ZUSu jakies pieniadze, niewykluczone ze moze to spowodowac jakies
    opoznienia ze wzgledu na koniecznosc rozliczenia Twojego konta. Troche
    pewnie tez to zalezy od inteligencji urzednika, ktory akurat bedzie sie tym
    zajmowal, a to jak wiadomo zjawisko losowe.

    pozdrawiam, Marek