    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jakie oświadczenia w nowym roku..?
    Date: Thu, 2 Jan 2003 16:54:20 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    news:av0vrg$fmv$1@news.tpi.pl...

    > jeszcze

    > zająć

    > ogólnych ale musi poinformowac o założeniu i prowadzeniu w 2003 r

    > Zobacz tu na nowe rozporządzenia:
    >
    > http://www.mf.gov.pl/podatki/fizycznych.shtml

    Strasznie obciązony ten serwer, chyba wszyscy się rzucili :)

    Weszłem na link poniższy:
    http://www.mf.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml
    aby sie przekonać czy zmieniło się coś w "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 15
    grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów" (Dz. U. Nr 116, poz. 1222). a szczególnie w
    owym par.10
    ///§ 10. 1. Podatnicy, o których mowa w § 2 ust. 1, są obowiązani zawiadomić w formie
    pisemnej urząd skarbowy właściwy według
    miejsca zamieszkania podatnika o prowadzeniu księgi w terminie do dnia 20 stycznia
    roku podatkowego, w którym będą opłacali podatek
    dochodowy na ogólnych zasadach. Podatnicy, u których obowiązek prowadzenia księgi
    powstaje w ciągu roku, powinni złożyć
    zawiadomienie w terminie siedmiu dni od dnia założenia księgi.///

    więc tutaj nic sie nie zmieniło

    Nie bardzo rozumiem wagi przykładanej przez ciebie do "par 10.2" chyba że to
    literówka

    ///§ 10. 2. Złożenie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, nie zwalnia podatnika z
    obowiązku założenia księgi oraz sporządzenia
    spisu z natury na dzień 1 stycznia roku podatkowego lub na dzień rozpoczęcia
    działalności w ciągu roku. ///

    > I powiedz mi czy jeśli nie byłem
    > na ryczałcie, ani nie prowadziłem ksiąg rachunkowych
    > (tzn nadal jestem na KPiR)
    > to muszę powiadamiać US o założeniu księgi.
    > Ja uważam, że nie, ale może znasz inny przepis, który by nakazywał.
    > Wg mnie z brzmienia par 10.2 nie wynika taki obowiązek.
    > Albo ja źle zrozumiałem, czego nie wykluczam.

    Nie znalazłem poprawek z 17.12.2002 w par 10 o których napisałeś w "Czy i w tym roku
    jest obowiązek.." więc jak możesz to podaj
    dokładniejszy link lub namiar na dokładniejsze dane do tego rozporządzenia.
    Na dzień dzisiehszy uważam że w opisanej przez ciebie sytuacji (identycznie jak moja)
    nalezy w formie pisemnej poinformowac US o
    załozeniu KPiR.

    Na stronie MF jest taka uwaga-wyłączenie
    ///Akty prawne
    Teksty aktów prawnych zamieszczonych w dziale "Podatki" maja jedynie charakter
    informacyjny i nie stanowią źródła prawa. Część aktów
    prawnych nie uwzględnia wszystkich nowelizacji. W związku z powyższym informujemy o
    numerach Dzienników Ustaw, w których
    opublikowane są zmiany do zamieszczonych przepisów.////

    a przy "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów"
    (Dz. U. Nr 116, poz. 1222)." takiej informacji o numerach Dzienników Ustaw, w których
    opublikowane są zmiany nie ma (w odróznieniu
    od pozostałych ghdzie są)

    Sark