  • Data: 2002-02-28 13:34:59
    Temat: Re: jak wyrwać rachunek
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Feb 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ > I tu jest problem. Stowarzyszenie odmawia wystawieni rachunku lub
    >+ > faktury, zasłaniając sie tym że nie prowadzi działalności
    >+ > gospodarczej.
    >+
    >+ Czy wystawienie rachunku jest rownowazne z prowadzeniem dzialalnosci
    >+ gospodarczej?

    Nie wnikając "w problem stowarzyszenie" - to literalna
    odpowiedź brzmi: "nie".
    Jeśli wykonuję jako osoba nie prowadząca DG dzieło
    na rzecz jakiejś firmy to *ja* (jako strona umowy cywilno-
    prawnej) wystawiam *im* rachunek.
    Sądzę (tj. "gdybam", nie mylić z wiedzą) że takie "stowarzyszenie"
    mogłoby być potraktowane jak osoba nieDG, ale przepisologii
    nie znam :( (przy nieDG osobie fiz. trzeba ZA NIĄ zapłacić
    podatki [tj. zaliczki], a co ze stowarzyszeniem ?)

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd