  • Data: 2004-09-02 05:23:08
    Temat: Re: jak rozliczyc zlecenie
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "olly" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    news:ch5khp$o8d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

    Tak jak napisałeś, są przynajmniej 2 możliwości:
    1. osobiście: umowa o dzieło (jeżeli przeniesienie praw autorskich to 50%
    kup)
    2. rachunek na przeniesienie praw autorskich - nie podpada pod vat.

    Jeżeli masz taką możliwość, najkorzystniejsze byłoby podpisać umowę o dzieło
    (na warunkach 1.) - podatek wyniesie 9.5%, dostaniesz na rękę 90,50% kwoty
    umowy a dochód będziesz miał na poziomie 50% kwoty umowy.

    Jeżeli to samo zrobiłbyś przez firmę: podatek 19% (lub więcej: 30/40) ale o
    tym nie napisałeś a dochód to 100% wartości rachunku.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński