    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 9 Nov 2011 10:02:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: jak przesunac strate na kolejny rok

    On Tue, 8 Nov 2011, r...@k...pl wrote:

    > Tz. sprzedając w 2011, a wystawiając korektę w 2012 muszę korygować
    > PIT za 2011??

    Ależ nie :P - po to właśnie termin na złożenie deklaracji jest ponad
    kwartał później od "normalnego" rozliczenia okresowego, żeby większość
    takich zdarzeń dała się "wyczyścić".

    Ale czytam ci ja interpretacje i widzę że oprócz trudności związanej
    z faktem iż gro komentarzy dotyczy CIT, występuje zjawisko wskazujące
    na możliwość zaliczania korekt "na bieżąco", w sumie opartej na inter-
    pretację o sygnaturze ILPB3/423­504/08­2/KS
    Khm...
    Tu:
    http://www.czasopismaksiegowych.pl/11,2422,129437,zw
    roty-w-styczniu-towarow-sprzedanych.html
    ...usiłują wywieść to z "litery"

    No to "sprzedaż na zwrot" byłaby metodą na zmniejszenie strat,
    swoistym "wekslem podatkowym" :>
    Przyznam że konstrukcja nie bardzo mi się podoba co do zasady,
    bo faktem jest że "litera" ma pierwszeństwo przed celowością,
    niemniej *mi* litera wygląda tak: "przychód po uwzględnieniu".
    Czyli mamy JEDEN, że tak powiem: "tamten" przychód, który
    może uwzględniać opusty, zwroty i inne takie. Teza o powstawaniu
    "podprzychodów" (które można zaksięgować później) jakoś mało
    mnie przekonuje, choć oczywiście jest praktyczna i wygodna.

    pzdr, Gotfryd