eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak długo przechowywać dokumenty (KPIR/faktury/ewidencje ? › Re: jak długo przechowywać dokumenty (KPIR/faktury/ewidencje ?
  • Data: 2011-11-18 17:33:22
    Temat: Re: jak długo przechowywać dokumenty (KPIR/faktury/ewidencje ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...i już wiemy że co najmniej 6 lat od zakonczenia DG.
    > Oczywiście pojawia się drobny problem - przecież wartość
    > początkową wpisano na podstawie jakichś dokumentów.
    > No to co z nimi? ;)

    Zaraz... Deklaracja VAT - zakupy inwestycyjne= środki trwałe
    po 5 latach przedawnienie VAT
    w 6 roku kontrola/zbycie ST itp. Jak sprawdzić rzetelność ewidencji ST ? Na
    podstawie samych faktur zakupu, skoro rejestru VAT juz nie ma ???? Trochę
    to dziwne, wydaje mi się (ale jam nie ekspert ;) że powinien jeszcze być
    obowiązek przechowywania ewidencji i przedawniwniw VAT w tych miesiacach, w
    których były zakupy inwestycyjne powinno być dłuższe. Mam rację ? Czy
    jakiegoś mechanizmu nie rozumiem ?