  • Data: 2005-04-21 08:31:06
    Temat: Re: hmm...czy to jest legalne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2005, Marek Lubiński wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    >+ news:Pine.WNT.4.60.0504210031140.40128@athlon...
    >+ > Wytłumacz nam:
    >+ > - skąd sprzedawca wziął ten VAT
    >+ > - skąd ten VAT się wziął (a dokładniej - do której kasy
    >+ > powędrował po zakupie w hurtowni :))
    >+ >
    >+ Sprzedawca prowadzi dodatkowo działalność usługową w zakresie obsługi
    >+ informatycznej firm. Wystawia miesięcznie jakąś fakturę (powiedzmy 1000
    >+ netto). Więc powinien odprowadzić 220zł VAT,

    To mnie nie obchodzi :)
    Równie dobrze może kazać sobie wpłacić różnicę VAT na rachunek bankowy,
    jeśli chodzi o to że "VAT zostanie mu w kieszeni". Forma dla mnie
    nie ma znaczenia.
    Mnie interesuje VAT *związany z komputerem* ! Tylko i wyłącznie.

    >+ jeśli jednak kupi komputer za
    >+ 1000 netto, wtedy odzyskuje ten VAT, a jak potem sprzedaje ten sam komputer
    >+ za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

    Zaiste, masz niezłe pojęcie "zysku"... nie chcesz ze mną poprowadzić
    interesów - ale jako kontrahent, nie partner ? ;)
    Abstrahując od tego "zysku" - mnie interesowało skąd wziął się VAT
    w wysokości 220 zł - od kwoty 1000 zł - kto, kiedy i komu go wpłacił
    ew. co się z nim dalej działo i gdzie on *jest*... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)