    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury za internet
    Date: Tue, 23 Feb 2010 09:41:09 -0600

    amstav wrote:
    > wiekszosc dostawcow internetu stosuje faktury elektroniczne za usluge ale
    > bez wymaganego podpisu elektronicznego.

    temat jak rzeka.
    to po prostu formalnie nie jest faktura.

    > czy podatnik wezwany przez US-a moze
    > odmowic odpowiedzi na pytanie czy faktura byla przeslana elektronicznie czy
    > poczta ?

    możesz. US i tak zinterpretuje to po swojemu. W ostatecznosci zapyta
    firmę, a ta sie dla ciebie nie podlozy na pewno.

    > Jak rozumiem te przesylane poczta nie roznia sie niczym.

    Różnią się pod względem formalnym. Zostały wystawione przez dostawcę.

    > Jezeli US
    > ustali, ze faktura byla przeslana elektronicznie bez podpisu to moze
    > teoretycznie zakwestionowac rozliczenie z fiskusem. Czy mozna odmowic tego
    > rodzaju wyjasnien i jezeli urzad zakwestionuje ulge za internet to jakie
    > moge byc reperkusje ?

    bardzo bardzo formalnie nie masz faktury nie masz ulgi.
    Z tym, że nie widzę żadnego problemu w

    a) dbaniu o to, że jak coś jest potrzebne to żeby to miec (to przed
    stosunkiem)

    b) wyciągnięciu od dostawcy duplikatu faktury (to po stosunku)

    Pomijam problem drukowania duplikatu do formalnie niewystawionej
    faktury, ale to problem firmy (chociaż w zasaddzie trochę też twój)

    Gotfryd, do tablicy!!!! Ty sie dużo bardziej nadajesz na wykładowcę niż ja.

    p.s. faktura to za mało, jeszcze musisz miec dowód jej zapłacenia. to
    tak jakbyś nie wiedział.