  • Data: 2002-04-30 22:21:43
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Apr 2002, Ula G. wrote:

    >+ Witajcie :-)

    Witamy !

    >+ nie wiem jak nalezy wystawic fakture vat w przypadku gdy wczesniej wystawion
    >+ o fakture zaliczkowa (jednak nie rozni sie ona niczym od zwyklej faktury).
    >+ Kontrahent chce by w fakturze - nazwijmy ja "koncowej" - uwzglednic calosc u
    >+ slugi, a nie tylko roznice do zaplaty. Jak fizycznie powinna wygladac taka f
    >+ aktura? Czy mozna wystawic fakture za usluge, ktorej czesc juz raz byla fakt
    >+ urowana????

    AFAIK (sądząc z wyroków NSA) tylko, o ile masz zamiar drugi
    raz odprowadzić VAT od tych samych pieniędzy :] - odradzam.
    Jak wykażesz "kwotę" - musisz *poprawnie* wyliczyć VAT.
    A VAT wykazany trzeba odprowadzić i nie ma "zmiłuj się".

    >+ Pomocy!

    Ha !
    Czy twój kontrahent przystałby na takie rozwiązanie, że
    na dole (*po* wykazaniu wszystkich kwot) byłby dopisek:
    "niniejsza faktura numer XX/YY/abc razem z fakturą
    numer ZZ/VV/ghi stanowią całość zapłaty za usługę
    wymienioną w fakturach, tj. [tu ew. treść] na
    łączną kwotę XYZUW złotych" ?
    Bo chyba taki "papier" (tj. info na papierze) chce mieć ?
    Mam nadzieję że w pułapkę cię nie wpuszczam :] (jak
    ktoś widzi zagrożenie niech krzyczy), ale innego
    "bezpiecznego podatkowo" rozwiązania nie widzę :(

    Pozdrowienia, Gotfryd