  • Data: 2002-01-23 07:10:32
    Temat: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jano" <m...@h...gula> wrote:

    > Ja???

    Akurat nie Ty wtedy, ale za to teraz :-)

    > To chyba Ty nigdy w zyciu nie rozliczales swojego prywatnego
    samochodu.
    > Zapomnij o jakimkolwiek VAT-cie

    Rozliczałem. VATu z paliwa nie odliczam, bo mi zabrania ustawa (Art
    25.1 3a), ale od wszystkiego innego mogę odliczyć. Podaj może jakiś
    przepis, który tego zabrania.
    Zakładając, że prywatne auto jest np ciężarowe lub osobowe na
    gaz/ropę/cukier/wodór to nie ma znaczenia sposób zapisu księgowego
    (poprzez kilometrówkę) - fakturę jak każdy inny KUP, nabyty na F-rę
    VAT, wpisuje się do rejestru VAT: kilometrówka (której akurat jak
    zauważono już nie ma) służy tylko do określenia ile faktur można
    wpisać do KPiR w danym miesiącu.
    Nie odbiera to jednak prawa odliczenia VAT.

    Dlatego nie zapominam o VAT-cie.

    CEZ