  • Data: 2004-11-29 23:15:12
    Temat: Re: faktura a rachunek
    Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mam nastepujacy problem: jestem sobie w delegacji i nocuje w hotelu. zebym
    > mogla dostac z firmy zwrot kosztow pobytu w kotelu, ksiagowa chce dostac
    > rachunek wystawiony przez hotel za moj nocleg. jednak hotel wystawia tylko
    > faktury. co teraz? faktura jest ok, czy mam sie domagac rachunku? jezeli
    > faktura ok, to na kogo powinna byc wystawiona? na mnie czy na firme?

    faktura czy rachunek, to nie zalezy od ciebie co chcesz, tylko od tego co
    hotel moze wystawic zgodnie z przepisami - jesli moze wystawiac tylko
    rachunki, to niestety faktury nie dostaniesz chocbys zrobil niewiadomo jaka
    awanture (a nawet gdybys dostal fakture w momencie kiedy hotel nie ma prawa
    jej wystawic, to twoja firma pozniej mialaby niezle klopoty zwiazane z
    nieuprawnionym odliczeniem vat)

    co do wystawienia na kogo - nie wiem dokladnie - w wiekszosc znanych mi
    sytuacji wystawia sie na firme (choc czasem ksiegowe za to bija, bo wowczas
    powinienes miec upowaznienie do odebrania rachunku/faktury inaczej robi im
    sie balagan), ale znam przypadek (dosc dziwny i skomplikowany wiec nie bede
    go dokladnie opisywal) gdy rachunek byl wystawiany na dana osobe, lepiej
    zadzwon jutro rano do firmy i zapytaj by nie bylo watpliwosci, mozesz
    podpytac tez panie w recepcji jak zwykle ludzie biora, jesli nie uda ci sie
    wyjasnic - ja bym wzial na firme (ale specem nie jestem)

    > i drugi problem: jak to jest z taksowkami? czy bon z kasy fiskalnej
    powinien
    > jej wystarczyc? czy tez ma byc rachunek lub faktura? poprzednim razem jak
    > przynioslam bon z kasy fiskalnej taksowkarza, to nie przyjela tego
    tlumaczac
    > ze liczy sie tylko rachunek.

    kazdy taksiarz ma obowiazek wystawic ci rachunek (taki bardzo prosty ale
    wystawiaja)

    jednie znow pojawia sie pytanie, jedne ksiegowe wola jak jest wpisane "jazda
    po miescie", inne jak dokladna trasa

    swoja droga troche malo przyjazna ta twoja ksiegowa, skoro nie powiedziala
    ci dokladnie czego oczekuje by nie bylo watpliwosci