  • Data: 2006-02-15 22:36:59
    Temat: Re: f-ra VAT i koszt dojazdu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Feb 2006, DaNsOuNd wrote:

    > Witam
    >
    > Proszę o rozjaśnienie mi następującej sprawy. Wykonałem dla klienta usługę
    > zamiejscową. Czy mogę koszty dojazdu dopisać jako oddzielną pozycję na
    > fakturze?

    Zastanówmy się... czy to nie jest koncept "8000 cegieł, 4 tony
    cementu, 12 ton piasku, 875 gwoździ, 500 roboczogodzin" - zamiast
    faktury "za budynek" ?
    Pojawi się problem jaką stawkę zastosować i czy to jest refaktura.

    > Jeżeli tak to czy obciążyć to vatem?

    IMO - "oczywiście".
    Niemniej nie jest oczywiste ujmowanie tego wydatku na fakturze.
    Powód ? - a czy TY wyświadczyłeś klientowi usługę PRZEWOZU ?
    :)
    Zastrzegam iż wydaje mi się iż nikt się takiej osobnej pozycji
    nie przyczepi - chyba można uznać że to jest refakturowanie usługi.

    > Jak Wy to robicie?

    AFAIR nigdy nie wystawiałem na f-rze "listy kosztów".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)