  • Data: 2006-02-23 09:14:34
    Temat: Re: ewidencjoniwanie dla celow vat - bez faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Feb 2006 j...@n...org.inv wrote:

    >>> Wiec jak robic ta ewidencje?

    Tak jeszcze dla porządku: "tak jak kto potrzebuje".
    Nie ma jednego obowiązującego wzoru ewidencji VAT, bo różnych
    elementów które mają zastosowanie w różnych przypadkach jest
    całkiem sporo.
    Moim zdaniem jest to rozsądzne: narzucenie "wzoru na wszystkie
    przypadki" powodowałoby że większość podatników wypełniałaby
    wielgachne arkusze wykorzystane w paru procentach.
    Szkoda papieru :)

    > Ojeju, jakimi odrebnymi przepisami?

    Mój błąd :[, tak to jest jak się pisze "z głowy czyli z niczego".
    Zazwyczaj ustawodawca pisze "...zgodnej z odrębnymi przepisami",
    a tu masz - wprost odwołali się do ustawy o VAT :)
    No z przepisu wynika że trzeba zrobić "zestawienie",
    w którym odlicza się przychody VAT nie bedące przychodami dochodowymi
    i dolicza przychody nie będące przychodami dla VAT - i nic więcej.
    Jakby mi pasowało to bym nie kombinował tylko zrobił.... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)