  • Data: 2003-02-05 05:01:22
    Temat: Re: etat+DG a składka na ub. zdrowotne
    Od: hADeSik <h...@h...sru> szukaj wiadomości tego autora

    ###----- w odpowiedzi na list od plemek -----###
    > osoba x pracuje na etat i dodatkowo zakłada DG (kompletnie nie zwiazana z
    > pracą na etat)

    a co ma piernik do wiatraka?

    > w związku z tym odprowadza dodatkowo jedynie składkę na
    > ubezpieczenie zdrowotne.

    to zależy...

    > Czy w każdym przypadku może on wysokość tej składki
    > (obecnie ok 100 zł) odliczyć od podatku należnego z tytułu pracy etatowej?

    nie w każdym - patrz koniec

    > Chodzi mi o sytuację gdy DG nie przyniesie w konkretnym miesiącu dochodu
    > (wyjdzie dokładnie na zero) to czy wyjdzie on realnie na zero bo dodatkową
    > składkę odliczy od dochodu z etatu, czy też nie bedzie mógł jej odliczyć i
    > de facto dopłaci w takim miesiącu 100 zł jako ubezp. zdrowotne?

    zawsze ma zapłacić zdrowotne - ewentualne korekty w rocznym...

    > Bardzo prosze o pomoc bo dopiero zaczynam zagłębiać się w tajniki tego
    > tematu i sam (ja na razie) nie potrafię sobie tego zinterpretować

    a działalność na ryczałcie, KPiR czy jeszcze coś innego?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...